דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי פרקטים 

מאת    [ 22/04/2009 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 4593 פעמים ]

להבדיל מבעבר, פרקטים אינם עוד סמל יוקרה שניתן למצואם רק בבתי עשירים. יותר ויותר דירות ובתים מכילים היום ריצפת פרקט עץ מסוג זה או אחר. פרקטים מעשירים את עיצוב החדר והבית כולו, הם מייצרים אוירה וסגנון ומשפרים משמעותית את מראה הבית.

קיימים סוגים שונים ומגוונים של פרקטים כאשר ההבדלים ביניהם נמדדים על פי סוג העץ ממנו הם עשויים, רמת הטבעיות של החומר ועוד.

סוגי פרקטים

כאמור ישנם כמה סוגים של פרקטים- בגדול, ניתן לחלק את מגוון הפרקטים לשני סוגים- פרקט טבעי ופרקט סינטטי.

פרטקים סינטטיים (למינציה)

פרקטים סינטטיים נפוצים ביותר וניתן למצוא אותם בבתים רבים. פרקטים סינטטיים עשויים מחומר ששמו HDF שהוא למעשה עץ שעבר תהליך גריסה ודחיסה שבמהלכו נגרס לחלקיקי עץ דקיקים, עבר דחיסה והדבקה. הפרקטים סינטטיים אינם מכילים עץ טבעי אלא רק שבבים של עץ גרוס והם עמידים במיוחד ומחזיקים לאורך שנים רבות.

פרקטים סינטטיים עמידים בפני נזקים הנגרמים מכתמים, שריטות, סיגריות ועוד. נהוג להשתמש בפרקים מסוג זה לריצוף חנויות ואולמות תצוגה מפני שהחיפויים במקומות אלה עוברים שחיקה יומיומית מאסיבית ברמה גבוהה ומצריכות ריצוף בחומר עמיד במיוחד.ניתן למצוא פרקטים סינטטיים במגוון צבעים וגוונים ועלותם נמוכה יחסית.

פרקטים טבעיים

פרקטים טבעיים הינם פרקטים המכילים עץ טבעי. ניתן למצוא סוגים שונים של פרקטים טבעיים, החל מפרקטים אשר עשויים עץ מלא במאה אחוז, שאינו עובר עיבוד כמעט בכלל ועד פרקטים טבעיים העשויים שכבות של עצים מסוגים שונים. פרקט שכבות יהיה בנוי בדרך כלל בצורה בה השכבות העליונות של הפרקט יכילו עץ איכותי יותר בעוד שלשכבות התחתונות יוקצה עץ פשוט וזול יותר.

פרקטים טבעיים בדרך כלל יהיו עבים יחסים, על מנת לייצר עמידות מפני שחיקה. הפרקטים הללו יכולים להיות מעצי בוק, אלון, דובדבן, עץ גושני ועוד. פרקטים טבעיים יהיו יקרים יותר ויצריכו טיפול ותחזוקה יותר מפרקטים סינטטיים.

איך מתחזקים פרקטים ?

בשונה מריצוף רגיל, פרקטים מצריכים טיפול ותחזוקה מיוחדים ובמקרה זה "ספונז'ה וגמרנו" - לא יעזור אלא רק יזיק. יש להמנע מרטיבות על הפרקט ובכל מקרה שנוצרת יש לייבשה כמה שיותר מהר. ניקוי סטנדרטי של פרקט מסתכם בטיטוא הפרקט וניגובו במטלית לחה. כיום קיימים בשוק תכשירי ניקוי אשר מותאמים במיוחד לריצפות פרקט וניתן ואף מומלץ להשתמש בהם. רצפות פרקט טבעי מומלץ להחליף אחת לעשור כחלק מתחזוקת הפרקט.

עלויות של פרקטים

עלויות של חיפוי פרקטים נעות ומשתנות בהתאם לסוג הפרקט והחומר ממנו הוא עשוי, כאשר עלויות של פרקטים טבעיים נעות בין מאה חמישים למאתיים חמישים שקלים ללא התקנה ופרקט הכולל התקנה יכולות להגיע גם לכמה מאות שקלים למטר רבוע בעוד שפרקטים סינטטיים עומדים על כ- ארבעים שקלים ללא התקנה וכמאה שקלים כולל התקנה למטר רבוע.
מודי - קרמיקה , ריצוף וחיפוי, פרקטים וכלים סניטריים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב